Jak postawić od zera tzw. miękki HR? Jak wdrażać do administracji publicznej współczesne standardy przywództwa, zarządzania i komunikacji? Jak angażować w ten proces wszystkich pracowników firmy, niezależnie od szczebla, stażu pracy czy formy zatrudnienia? Jak projektować z nimi nie tylko bieżące programy integracyjne, ale i strategiczne wytyczne dla długofalowego rozwoju kultury organizacyjnej?
Na te i podobne pytania szukaliśmy w minionym roku odpowiedzi wspólnie z Dagmara Haba-KIMLA i Anna Sztachelska w ramach Biura HR Centrum Projektów Polska Cyfrowa
I co się udało nam wdrożyć?
📌 częściową automatyzację procesów kadrowych
📌 nowe benefity, w tym darmową naukę języków obcych
📌 empatyczny język pionowej i poziomej komunikacji wewnętrznej
📌 w ramach ww. dziesiątki fantastycznych rysunków Anna Teodorczyk-Twardowska
📌 monitoring zaangażowania i satysfakcji pracownika (m.in. hashtag#Q12 i hashtag#eNPS)
📌 sprzężone z wynikami ww. programy wewnętrznego wsparcia hashtag#P2P z elementami hashtag#actionlearning
📌 pilotażowy program rozwoju kompetencji liderskich dla kadry kierowniczej (dzięki Lukasz Szymula!)
📌 pilotażową diagnostykę FRIS Style Myślenia dla kadry kierowniczej (dzięki Ewa Rutkowska!)
📌 integracyjne warsztaty dla załogi z elementami I’MPRO IMPRO dla biznesu (dzięki Bart Jurkowski!)
📌 partycypacyjne warsztaty strategiczne wspierane metodyką LEGO® SERIOUS PLAY® (dzięki Robert Lis!)
📌 cztery edycje konkursów pracowniczych promujących oddolne inicjatywy
W ramach ww. konkursów pracownicy Centrum Projektów Polska Cyfrowa przez cały rok wdrożyli w sumie 6️⃣ 2️⃣ innowacje, wśród których znalazły się m.in. wewnętrzne szkolenia z Excela, warsztaty z beneficjentami, autorskie programy onboardingowe czy higieniczne zestawy ratunkowe.
Prócz tego, w ramach żmudnej, codziennej działalności, udało nam się (głównie Dagmarze i Ani) zrealizować szereg działań integracyjnych typu charytatywne zbiórki i biegi, mikołajki, dzień dziecka, ojca, matki, kobiet itd. oraz – co najważniejsze – obsłużyć kilkanaście mniejszych i większych kryzysów komunikacyjno-motywacyjnych.
Co na to pracownicy?
Przeszło połowa ankietowanych ( 6️⃣ 6️⃣ %) „widzi i docenia” wdrażane przez nas zmiany, z czego 2️⃣ 7️⃣ % widzi i docenia je „zdecydowanie”. Aż 7️⃣ 9️⃣ % ceni efektywność naszego wsparcia w obsłudze szczególnie trudnych wyzwań kryzysowych.
W tym miejscu chciałbym podziękować Wojciech Szajnar oraz Agnieszka Krauzowicz bez których zaufania, wsparcia, a przede wszystkim odwagi, żadna z powyższych rzeczy nie doszłaby do skutku. Dzięki Wam robimy rzeczy, z których możemy być dumni!